Vil du gerne have nyt internet i din bolig, men er du ikke sikker på, hvordan du vælger den bedste løsning, får du her en håndfuld tips til, hvad du skal have fokus på.

Indholdsfortegnelse

1 – Hvem kan levere hos dig?

Først og fremmest kan det være smart at snævre udvalget ned til de udbydere, der rent faktisk har mulighed for at levere bredbånd til din adresse.

Det er nemlig ikke alle, der kan levere internet overalt i Danmark, og derfor kan du med fordel hoppe ind hos de mange udbydere, indtaste din adresse og tjekke op på om de kan levere hjem til dig. Så kan du hurtigt skære dem fra, der ikke kan levere en løsning hos dig.

2 – Hvor hurtigt internet har du brug for?

Dernæst er det godt at tænke lidt over, hvor hurtigt internet du har brug for. Hvis du ikke har store krav til dit internet, og du bare gerne vil kunne tjekke mails eller nyheder på din computer engang imellem, er der ingen grund til at betale for en utrolig hurtig hastighed.

Jo hurtigere internet du skal have, desto dyrere er det typisk også. Derfor kan det være økonomisk klogt at vælge en hastighed, der passer til dine behov, så du ikke betaler for mange penge for at have noget hurtigt internet, du alligvel ikke har brug for.

Hvis du er i tvivl om, hvor hurtigt internet du har, kan du altid bruge de hastighedstest Yousee tilbyder.

3 – Vil du samle det hele under et tag?

Det kan også være, at du meget gerne vil samle både mobil, internet og tv under et og samme tag. I så fald er det jo en god idé at gå efter et af de selskaber, der rent faktsik har mulighed for at levere det hele i en og samme pakke.

Der er mange udbydere, der kun fokuserer på en enkelt ting, som eksempelvis kun internet eller kun mobilabonnementer. Men der er også nogel af de større udbydere, der kan tilbyde dig alt fra tv og streaming til mobilabonnementer og bredbånd. Der er ikke så mange af disse selskaber, men der findes et par stykker, der kan levere det hele.

4 – Hvad er dine behov for support?

Når du skal vælge din nye udbyder, kan også være godt lige at tænke på, hvor meget du får  brug for support undervejs i processen. Er du en, der skal have meget hjælp og har brug for at kunne chatte eller snakke i telefon med en supportafdeling, kan det være klogt at vælge derefter.

Mange af lavprisselskaberne på markedet har skåret denne afdeling fra, hvilket blandt andet kan være med til at holde deres priser i bund. Derfor kan det være en god idé at vælge et af de større selsakber med en særskilt supportafdeling, hvis du allerede nu ved, at du kommer til at få brug for den.

5 – Hvilken type bredbånd vil du have?

Og til sidst skal du også afgøre med dig selv, hvilken type bredbånd du vil have. Vil du have fibernet? Vil du have almindeligt bredbånd? Vil du have mobilt bredbånd?

Dette valg kommer til at have en stor betydning for bl.a. prisen samt funktionaliteten af dit internet. Læs gerne op på de forskellige typer bredbånd, hvis du ikke sikker på, hvad der passer bedst til dine behov.